afbeelding van TravEcademy

TravEcademy

2 jaar geleden

RIU presenteert nieuwe app

De hotelketen RIU Hotels & Resorts neemt een grote technologische sprong met de lancering van hun nieuwe app. De app begeleidt de klant in de complete vakantiecyclus, vanaf de reservering tot het verblijf in het hotel, en biedt bovendien directe toegang tot de voordelen van het loyaliteitsprogramma Riu Class, zodat de klant alle benodigde informatie in één enkel instrument heeft.

'We willen voorkomen dat onze klanten naar verschillende plekken moet gaan om informatie te verkrijgen over hun RIU-vakantie. In het digitale tijdperk willen we onze klanten via onze app direct toegang geven tot alles wat ze nodig hebben', legt Eduard Bonet, VP Digital Business, uit.
 
Vanaf de oprichting van het bedrijf, in 1953, is de focus altijd gericht geweest op de maximale tevredenheid van de klant en het bieden van een exclusieve service. Vandaag de dag doet RIU dit nog steeds, maar nu begint die ervaring al voordat de klant aankomt in het hotel. Het is nodig zich aan te passen aan de nieuwe technologieën en de nieuwe gewoontes van de gebruikers om ze de beste service te kunnen blijven bieden. 'We willen voldoen aan de behoeften van onze klanten in alle opzichten van hun ervaring met RIU. De handelingen moeten eenvoudig, snel en veilig zijn', voegt Eduard Bonet toe. Bovendien zullen de trouwste klanten van RIU, de leden van Riu Class, een verbeterde ervaring beleven, omdat zij vanaf nu kunnen profiteren van alle exclusieve voordelen van het loyaliteitsprogramma in de nieuwe app.
 
Nog een nieuw onderdeel is de functie van het online inchecken, een nieuwe manier van registreren vanaf elke gewenste locatie, zodat de aankomst in het hotel soepeler verloopt. De Riu App biedt de gast de mogelijkheid om vele services tijdens het verblijf te beheren vanaf zijn/haar mobiele apparaat, zoals het bestellen van schone handdoeken, de openingstijden van het restaurant bekijken en een tafel reserveren, de tijden van de activiteiten en shows raadplegen en nog veel meer. De volgende video toont alle functies van de nieuwe Riu App:

Om ervoor te zorgen dat de informatie tussen de klant en het hotel soepel verloopt, is er een interne applicatie gecreëerd die de klant direct met het personeel van het hotel verbindt, waardoor er een effectievere communicatie plaatsvindt. Met deze applicatie voert de klant het verzoek direct in het systeem in, zodat het de juiste persoon bereikt.
 
'Waarom zijn we zo trots op onze Riu App? Omdat het voortkomt uit de samenwerking van de verschillende afdelingen die direct contact hebben met de klant. De opgetelde kennis en ervaring van al deze medewerkers zijn de sleutel geweest voor de ontwikkeling van een app die alle behoeften en wensen van onze klanten op een intuïtieve en snelle manier beantwoordt. Alle inspanningen zijn gericht op de tevredenheid van de klant, en nu door de beste klantenservice via de technologie', verklaart Bonet.
 
De nieuwe Riu App begeleidt de klant voor, tijdens en na de vakantie en geeft een extra aan onze exclusieve klantenservice die de centrale focus is van de RIU Hotels en die nu meer dan ooit toetreedt tot het technologische tijdperk en zich aanpast aan de werkelijkheid om ons heen. 

Voor meer informatie: www.riu.com

Accommodaties
Delen:
Facebook
Twitter
LinkedIn